Woonwebshops, we zien ze tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond rijzen. En velen zijn er echt dol op.
Want deze markt is nog lang niet verzadigd, en dat komt simpelweg door de enorme creativiteit. De ene webshop verkoopt nog leukere producten dan de andere. Van spulletjes voor de babykamer tot hippe custom made kussentjes. We zie het allemaal voorbijkomen. Wij schromen dan ook niet om samen te werken met deze nieuwe sterren op de online markt. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw online woonwinkel ook offline zichtbaar wordt? Hier dé tips!
We kennen allemaal wel de verhalen van; het begon als een hobby en voor ik het wist was het een bedrijf. Deze verhalen klinken allemaal alsof het vanzelf ging, maar laat je hier niet door misleiden, want dat was vaak zeker niet het geval. Hier is veel meer voor nodig. Want veel mensen niet weten is dat een webshop in de kijker spelen niet alleen een kwestie is van online samenwerkingen en social media, maar ook van offline marketing. Zaken als relatiegeschenken werken bijvoorbeeld nog steeds heel goed. Niet meer in alleen in de vorm van een pen of notitieblok, maar juist iets wat aansluit bij jouw doelgroep.
Een voorbeeld van marketing wat ontzettend goed werkt, is het gebruik van bijvoorbeeld mooie tassen met logo van jouw webshop erop. Deze tasjes worden vaker gebruikt en voor je het weet is het echt een must have. Mensen zien de tasjes voorbij komen en de interesse is gewekt. Mensen gaan googelen en komen snel op jouw webshop terecht. Het effect van deze marketing is niet iets waar je vandaag in investeert en morgen het resultaat van zichtbaar is. Dit zijn effecten waar je een langere termijn voor nodig hebt, maar wel ééntje die uiteindelijk ervoor zorgt dat jouw webshop een succes gaat worden!
Je hoeft niet alleen de relatiegeschenken uit te delen op bijvoorbeeld vakbeurzen en in je omgeving, je kunt ook het versturen van je producten hiervoor gebruiken. Voeg standaard stickers van jouw woonmerk gratis toe of doe er een ander leuk relatiegeschenkje bij. Alles om in dat lange termijn geheugen van de klant te komen.
Kortom, een woonwebshop runnen is ontzettend leuk maar om het een succes te maken is er vaak wel meer nodig. Hierin investeren is aan te raden wanneer jij graag van deze leuke hobby je werk wilt maken!