ETHNIC NATURE en MONOCHROME. Dat zijn dé keukentrends voor 2018 die marktleider Dekker Zevenhuizen in het house4kitchen heeft gepresenteerd.
Groen, aardetinten, handgemaakt maar ook industriële metalen goud en koper, vormen de keywords in ETHNIC NATURE, een trend die geïnspireerd is op etnische culturen en tropische natuur. Minder exotisch, maar zeker niet minder spannend is MONOCHROME: een terugkerende trend met steeds een ander accent. MONOCHROME staat voor ton sur ton, waarbij we een combinatie van verschillende materialen en structuren zien, en een uitgesproken vormentaal. Denk aan ultramat Fenix NTM® en hoogglans keramiek, en structuren met diagonale effecten.
Inspiratie voor de inrichting haalt Dekker uit alles wat ons wonen en leven beïnvloedt: mode, natuur, auto’s, architectuur, meubels. Een eigen team van materiaaldeskundigen, branchekenners en marketeers vertaalt die trends vervolgens naar de Nederlandse keukenbranche, en ontwikkelt materialen, kleuren en producten die niet alleen actueel maar ook onderscheidend zijn. Moodboards inspireren en laten zien welke nieuwe, maar ook bestaande materialen, structuren en kleuren perfect passen in de trends.