Overheidscampagne ‘Iedereen doet wat’
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat is gestart met de campagne ‘Iedereen doet wat’. Doel is om heel Nederland te enthousiasmeren om zich in te zetten voor een beter klimaat. Elke dag, met kleine of grote stappen. Minder vaak met de auto, energiezuinig maken van je woning maar ook milieubewust tuinieren. Husqvarna, een wereldwijd opererende fabrikant van innovatieve oplossingen voor park- en tuinonderhoud en onder meer bekend van de Automower robotgrasmaaier, heeft zich als ‘Klimaatpartner’ aangesloten bij de nieuwe duurzaamheidscampagne.
Bart van Hal, marketingmanager Husqvarna Nederland: “Wij zien dat juist tuinliefhebbers niet zomaar Wat, maar al heel veel Doen voor een beter klimaat. Bij steeds meer tuinen worden grijze tegels vervangen door groen gras en planten. Accu-tuingereedschap is tegenwoordig vaak al net zo sterk als machines op benzine, maar zonder de CO2-uitstoot en het geluid. Steeds vaker stappen mensen ook van een benzinemaaier over op onze Automower maairobot, op accu dus. Allemaal stappen die bijdragen aan een beter klimaat en dat is precies wat de campagne ‘Iedereen Doet Wat’ beoogt. Wij staan dan ook volledig achter deze aanpak van Minister Wiebes en zijn daarom enthousiast Klimaatpartner geworden. Ook de Husqvarna Group zelf neemt op wereldschaal haar rol voor een beter klimaat. We blijven steeds verder innoveren om onze machines op hernieuwbare energie te laten werken. Onze Automowers draaien bijvoorbeeld al meer dan twintig jaar op accu, een deel daarvan wordt zelfs met zonne-energie opgeladen. Daarnaast worden zo energiearm mogelijke methoden van productie en transport toegepast, het gebruik van verpakkingsmateriaal geminimaliseerd en materialen hergebruikt.”
De campagne van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat ‘Iedereen Doet Wat’ wordt onder meer aangejaagd met tv-spots en via social media.