Foto: youtube-woning-adverteren

Jouw woning adverteren via Youtube

Wist je dat er steeds meer mensen via Youtube kijken dan naar de traditionele televisie? En dat veel tv zenders problemen hebben met dalende kijkcijfers?


Dat komt met name omdat de nieuwe generatie op een andere manier tv wil zien. Zelf bepalen wat en wanneer je gaat kijken. Youtube is op dit moment het meest belangrijke video platform. Niet gek dus dat veel bedrijven via youtube adverteren. Omdat Youtube onderdeel is van Google kan je heel veel data verzamelen vanuit het adverteren via Youtube.

Hoe bereik je jouw doelgroep?

Je kan heel goed dicht bij je doelgroep komen. Daarbij is een boodschap overbrengen via een filmpje vaak effectiever dan via een afbeelding. De kijker zit te kijken naar het scherm en voordat de gekozen film afspeelt, moet er gekeken worden naar de youtube advertentie.
Deze zijn pas na een paar seconde weg te klikken, daarom kan youtube adverteren een hele goede manier zijn om je merk of boodschap onder de aandacht te brengen. Omdat je maar een paar seconde hebt, is het wel noodzakelijk om heel goed over je boodschap na te denken. Kan je niet in 5 seconden laten zien wat je wilt vertellen? Begin er dan niet aan. Of breng je boodschap op een andere manier over.

Er zijn verschillende manier om via Youtube te adverteren. Afhankelijk van je budget of jouw boodschap kan je kiezen welke variant voor jou het beste gaat werken. Juist omdat er zoveel manieren zijn om jouw publiek te targetten kan het een heel interessant middel zijn. Youtube adverteren werkt voornamelijk in de doelgroep 18 tot 34 jaar. Dat zijn de cijfers die bekend zijn op het moment dat dit artikel wordt geschreven. De dertigers van nu zijn waarschijnlijk over 10 jaar nog net zo actief op youtube waardoor deze doelgroep alleen maar groter gaat worden de komende jaren.

Omdat je veel meer je publiek kan bepalen kiezen steeds meer merken ervoor om via youtube te gaan adverteren in plaats van via tv. De hele grote merken kunnen het permitteren om beide kanalen te gebruiken, maar feit is dat youtube adverteren aan een grote inhaalslag bezig is op het gebied van online marketing.

Omdat mensen in eerste instantie niet in een koop-modus zitten op youtube (ze willen tenslotte iets bekijken), is het heel belangrijk om met een opvallende trigger te komen. Je moet ze immers van gedachte laten wisselen en interesse laten tonen voor jouw product. Denk hierover na en bekijk goed hoe andere kanalen hiermee om gaan. Omdat Youtube een groot bereik heeft, kan je ook zomaar snel door je budget heen zijn als je er geen resultaten uit haalt. Dat zou immers zonde zijn omdat het een krachtig medium is om je doelgroep te bereiken.

Youtube adverteren is dus een opkomend middel en voor heel veel makelaars en woning geïnteresseerden erg interessant. Bepaal of jouw bedrijf er al aan toe is en bedenk of het voor jou ook een toevoeging kan zijn, maar ook of je de juiste content kan creëren voor jouw bedrijf. Youtube adverteren gaat alleen maar groter worden!

Reacties